Denna blogg baseras på intresset för läget i Östersjöregionen. Bloggen skall inte ses som påverkan av läsarna och ni väljer själva om ni vill ta del av det som publiceras.

tisdag 18 oktober 2016

18/10 SPK-49150 (Östersjöflottan)


Den internationella presentationen av jaktflygplanet MiG-35, som planeras innan årets slut,
bör inte vara sämre, än för det civila flygplanet MS-21, tillkännagav vice premiärminister
Dmitrij Rogozin.

MiG-35 är en mångfunktionell jaktkärra ur generationen 4++, som är en vidareutveckling av
stridsflygplanet MiG-29K/KUB och MiG-29/M/m2. Det första testpartiet av MiG-35 skall
innan årets slut överlämnas till Rysslands försvarsdepartement.

MS-21 är ett civilt flygplan, och här ett militärt, men exportinriktat, så alla måste förstå
arbetet, som man gjort”, - sade Rogozin under ett besök vid MiG-produktionsanläggning.

Han säger, att det är viktigt med att förklara i detalj på utländska marknader för militärt
samarbete, på vilket sätt detta flygplan utmärker sig från sina konkurrenter.

”Vi ser nu en skamlös strid med oss med olagliga metoder, olaglig konkurrens, inte bara av
amerikaner, utan även från våra konkurrenter, så för att vinna, måste vi skapa materiel, som är
huvudet högre, än det som erbjuds av våra konkurrenter”, - tillade Rogozin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar