Denna blogg baseras på intresset för läget i Östersjöregionen. Bloggen skall inte ses som påverkan av läsarna och ni väljer själva om ni vill ta del av det som publiceras.

onsdag 26 mars 2014

Två MiG-21 hittades på ett nordkoreanskt fartyg i Panama 2013


Under lossning av ett då kvarhållet fartyget i Panama, som kommit från Kuba under nordkoreansk flagg, hittade man två jaktflygplan MiG-21, ett fynd som bekräftades av kubanska källor, meddelar nyhetsbyrån Reuters natten till 22 juli 2013. Förutom två flygplan, tillverkade i Sovjetunionen i slutet av 1950-talet, hittades även två ombordradar, meddelade presidenten i den Latinamerikanska staten Ricardo Martinelli.




På Nordkoreanska "Tjong Tjon Gang" hittades två MiG-21


På den nordkoreanska skutan ”Tjong Tjon Gang”, som kvarhölls i Panama den 15 juli…



Under tio tusen ton socker hittades i containers bl.a. gamla sovjetiska jaktkärror MiG-21, motor till en gammal MiG-15 och luftvärnsradar och robotar. Skickade från Kuba med destination Nordkorea… och då är inte de beräknade 27 containerna under sockret genomsökta av de 300 avdelade männen….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar